Fotografowanie przy użyciu atramentu jest powszechną techniką i / lub stylem stosowanym przez niektórych fotografów – głównie tych, którzy specjalizują się w fotografii produktowej – która nie tylko dodaje obrazowi dodatkowego koloru, ale także tekstury, ruchu i elementu fantazji.
W tym pouczającym i konkretnym wideo Rafała Cwioka, Izaaka Alvareza i Lance’a Heruela z Unplug Production , pokazują co powstaje w celu stworzenia jednej z tych popularnych stylistycznie fotografii produktu zegarka otoczonego tuszem.
Tego rodzaju obrazy można spotkać na billboardach, sprzedając produkty w każdej dziedzinie, od makijażu przez biżuterię po alkohol. Można zauważyć podobieństwo między przedmiotem: wszystkie one reprezentują lub są związane z luksusem w taki czy inny sposób. Tutaj zaczyna się decyzja o połączeniu produktów z tuszem. Kiedy „atrament” wlewa się do wody, tworzy cudownie zmysłowe, fantasmagoryczne kształty, a przy odpowiednim oświetleniu gładkie gradienty światła, od świateł do cieni, służą jedynie wzmocnieniu mętnych krzywizn. Niekończące się wybory kolorów i nieprzewidywalne, ale nieskończone kształty idealnie pasują do fotografii produktów kompozytowych. Nic dziwnego, dlaczego agencje marketingowe wybierają ten styl do swoich kampanii.
Jeśli zastanawiasz się nad fotografowaniem produktu, jest to przydatna technika której warto się nauczyć, aby poszerzyć swoje portfolio i sprzedać swój produkt klientom. Nawet jeśli nie jest to coś, co chcesz realizować profesjonalnie, to fajny sposób na spędzenie popołudnia i doszkoleniu swoich technik w fotografii produktowej.